Sunday, November 15, 2009

Geram!

Cis! Apasal nk kacau hidup aku yang tak pernah kacau hidup korang.
Hidup aku tak de kena mengena langsung ngan hidup korang... tapi tetap korang nak pijak-pijak, benamkan kepala aku sedalam-dalamnya biar tidak bernafas lg?
kenapa dengki bila apa yang aku buat adalah utk kebaikan org lain dan masyarakat? kenapa sakit hati bila aku buat apa yang korang tak buat? Kenapa tidak sokong supaya sama-sama kita boleh buat? Masalahnya di sini bukan setakat dengki dan khianat saja tapi engkau turut menghasut memburuk-burukkan nama ku pada hingusan yang belum kenal erti hidup itu....
Inilah jadinya bila ada hati busuk berpekung... penuh nanah dan air bisa yang "berdenei". Kebaikan tidak kelihatan di mata tp hanya mencari jalan menyalahkan. Mencuba sedaya upaya untuk aku jatuh terduduk tertiarap... masa itu aku tahu korang akan terguling-guling ketawa tanpa simpati kerana itu yang korang doakan.
Kenapa sakit hati bila aku berusaha menjadi lebih baik tapi korang hanya duduk selesa atas punggung yang semakin membesar itu? Aku bergerak mencari yang lebih baik tapi korang bergerak menjadikan yang lain sama seperti korang untuk membesarkan punggung-pungung yang sedia besar itu!

No comments:

Post a Comment